شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ در مراسم بازگشایی مدارس برازجان بیان شد:
فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: مراسم بازگشایی مدارس با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش، سرپرست فرمانداری دشتستان، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر و مسوولین شهرستان، اول مهرماه 1398 ـ در دبیرستان دکتر حسابی برازجان برگزار شد...
کد خبر: ۶۱۰۴۰
سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

 فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: مراسم بازگشایی مدارس با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش،  سرپرست فرمانداری دشتستان، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر و مسوولین شهرستان، اول مهرماه 1398 ـ در دبیرستان دکتر حسابی برازجان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، سرپرست فرمانداری دشتستان با تشکر از تلاش همه کسانی که برای آغاز ماه مهر یاری کردند، گفت: اگر دغدغه پیشرفت شهرستان را داشته باشیم باید اولویت را در رشد آموزش و پرورش قرار دهیم که اگر این موضوع انجام شود، آموزش و پرورش پیشرفت خواهد کرد.

فتح اله نوروزی بیان کرد: اگر می‌خواهیم دشتستان پیشرفت کند باید علم عزیز شود و اگر بخواهیم علم عزیز شود، باید معلم عزیز شود که معلم سرچشمه علم است.

وی ادامه داد: ما در صحبت ها می‌گوییم که آموزش و پرورش سنگ بنای علم است و اگر به این موضوع اعتقاد داریم باید همه با هم برای اعتلای این موضوع تلاش کنیم و باید به این اداره و برنامه های آن و به دانش آموزان توجه ویژه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر دنبال توسعه اجتماعی هستیم نیازمند آموزش و پرورشی توانمند هستیم که باید همه ادارات و نهادها با هم در کنار آموزش و پرورش به توسعه آن کمک کنیم.

نوروزی با اشاره به اینکه باید روش آموزی را جایگزین دانش آموزی کنیم تا به پیشرفت کمک کنیم و کتاب و کتابخوانی از مهمترین کارهایی است که باید صورت گیرد، گفت: روحیه پرسشگری و نقادی باید در بین دانش آموزان گسترش یافته و آموزش داده شود و دانش آموزان حق دارند که حقوق خود را بدانند و برای تحقق آن تلاش کنند.

سرپرست جدید فرمانداری دشتستان با بیان اینکه من در دشتستان نبوده ام اما اخبار را پیگیری می کردم و اطلاع دارم که آموزش و پرورش دشتستان از بهترین ادارات بوده و امیدوارم از این پس بهتر نیز شود، ادامه داد: از هیچ کوششی برای تحقق اهداف و پیشرفت آموزش و پرورش دریغ نخواهم کرد و تمام تلاشم را به کار خواهم بست اما در این راستا به همراهی شوراها، شهرداری ها، دهیاری‌ها و... نیاز دارم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین گفت: مشکلات جامعه باید در مدارس حل شود و مدرسه عامل پیشرفت و توسعه جامعه است و باید کانون توجه باشد.

رضا مددی بیان کرد: درب مدرسه باید بر روی مردم باز باشد تا با کمک آنها آن را اداره کنیم زیرا همه ما از رهبر و رییس جمهور گرفته تا بقیه مردم، پرورش یافته مدرسه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه  تجلیل از معلم یعنی تجلیل از علم و باید معلمان را قدر بدانیم گفت: در سند تحول بنیادین، معلم را به عنوان کارمند در نظر نگرفته ایم و نباید به آنها به چشم کارمند نگاه کرد.

مددی اضافه کرد: مدرسه محیط مقدسی است و مورد احترام همه مردم و مسوولین است و باید خودمان با همکاری یکدیگر ایرانمان را از هر جهت بسازیم و باید کوشش کنیم تا مشکلات را حل کنیم.

وی اظهار داشت: هزاران نفر از هم وطنان من و شما در سنین من و شما در دفاع مقدس جان خود را نثار کردند و مهمترین سرمایه ما نیروی انسانی است و اگر میخواهیم مشکلات را حل کنیم در زمینه های علمی، نظامی و... باید نیروی انسانی و مدرسه را با نگاه ویژه دید و از مدرسه برای برآوردن تمام نیازهای خود کمک بگیریم تا کشورمان را بیش از پیش به جلو ببریم.

 سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر اینکه شاه کلید توسعه و پیشرفت، آموزش و پرورش است، بیان کرد: تربیت دانش آموختگان و دانش آموزان در تراز جمهوری اسلامی از اصل های سند توسعه بنیادین است که باید دانش آموزانی با مهارت های علمی و عملی و زندگی تربیت کنیم.

غلامحسین حسینی اظهار داشت: باید هنرستان و کاردانش را توسعه و در بین خانواده ها جا بیاندازیم تا به سرنوشت رشته های نظری دچار نشویم و جامعه به همه فنون و دانش ها احتیاج دارد و برای این کار باید همه ارکان دولتی و خصوصا مردم همراهی کنند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش برای مردم است و امیدوارم با همراهی شما سرانجام و فرجام خوبی داشته باشد و استان بوشهر به جایگاه سابق خود برگشته و به دوران مدرسه سعادت بوشهر با آن عزت تحصیلی برگردیم.

فرمانده سپاه شهرستان دشتستان در این مراسم گفت: ۱۶۳ شهید دانش آموز در دشتستان داریم.

سرهنگ نعمت الله غلامپور بیان کرد: پیشنهاد شده که کلاس های درس را با نام شهدا نامگذاری کنند که این امر در حال اجرایی شدن است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان گفت: همین الان که شروع سال تحصیلی جدید است ما در شهرستان دشتستان ۸۰ معلم کم داریم و ۳ کلاس از یک مدرسه میز و نیمکت ندارد.

سید حسن لواسانی فرد بیان کرد: امسال ۳۵ هزار دانش آموز در دشتستان به کلاس درس می روند که ۳ هزار دانش آموز کلاس اولی بوده و به جمع دانش آموزان اضافه شده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر